zdrowy pracownik

Jak przygotować zdrowszą kawę?

Co, oprócz wody, pijesz codziennie? Myśląc o piciu jaki napój przychodzi Ci jako pierwszy do głowy? Dla wielu ludzi odpowiedź jest tylko jedna – kawa. Kawa to napój, którego nasze ciało domaga się od razu po przebudzeniu.

Kawa samo zło?

Wielu specjalistów i żywieniowych guru często zaleca porzucenie kawy na rzecz ciepłej wody z cytryną. Zadziwiające, prawda? Jednak dla wielu ludzi, mających wymagającą pracę, pierwszą naturalną rzeczą zaraz po przebudzeniu jest wypicie kawy na czczo. Jest ona im niezbędna do dalszego funkcjonowania i szklanka wody z cytryną nie załatwi sprawy.

Generalnie kawa sama w sobie nie jest zła, a nawet może pomóc w niektórych chorobach. Największy problem pojawia się jednak wraz z dodatkiem do kawy cukru, nabiału i wielu innych sztucznych dodatków, które czynią kawę niezbyt zdrowym napojem. Jednak możemy temu zaradzić.

Wpływ aktywności fizycznej na nasze zdrowie

Wiele badań epidemiologicznych potwierdza wpływ zmniejszonej aktywności fizycznej na rozwój chorób dietozależnych, m.in. otyłości, cukrzycy choroby niedokrwiennej serca, na świecie.

Systematyczne uprawianie ćwiczeń fizycznych, poprzez zwiększenie wydatku energetycznego, sprzyja nie tylko obniżeniu masy ciała, ale także wywołuje wiele korzystnych zmian w organizmie człowieka,

m. in.:

  • wzrost masy mięśniowej i kostnej,
  • poprawę tolerancji glukozy i profilu lipidowego,
  • obniżenie spoczynkowego i wysiłkowego ciśnienia tętniczego krwi oraz częstości rytmu serca,
  • poprawę ogólnego samopoczucia i zdrowia psychicznego.

W zależności od rodzaju aktywności fizycznej wyróżniamy wysiłek typu aerobowego, np. bieganie, pływanie oraz anaerobowego, np. podnoszenie ciężarów, krótki bieg.

Podczas wykonywania ćwiczeń aerobowych mięśnie produkują energię przy wykorzystaniu procesów tlenowych.

Wellness w pracy – zdrowy pracownik to zadowolony pracodawca

Filozofia wellness  łączy w sobie dwa pojęcia: fitness i dobre samopoczucie. Zatem ma na celu przywrócenie dobrego samopoczucia i sprawności fizycznej.

Owo „dobre samopoczucie” można osiągnąć na wiele sposobów, na przykład poprzez: aktywność fizyczną, relaks, zdrowy sposób odżywiania  czy właściwe relacje z innymi. Na dobre samopoczucie wpływa wszystko to, co robimy, czym się otaczamy, i jemy.

Jak miejsce pracy wpływa na nasze dobre samopoczucie

Dobre samopoczucie w pracy kojarzy nam się głównie z bezpieczeństwem i higieną pracy czy zapobieganiem urazom pracowników. Mało kto pomyślałby, że pozycja siedząca pracownika biurowego zwiększa u niego ryzyko wystąpienia nadciśnienia nawet 1,5- krotnie.

10 kroków do zdrowego stylu życia

Co jest zdrowe a co nie? Czy trzeba łykać witaminy? Czy warto liczyć kalorie? Coraz więcej osób interesuje się zdrowym stylem życia, zaczyna bardziej dbać o siebie zarówno w sferze odżywiania, jak i aktywności fizycznej i równowagi psychicznej. Media przedstawiają najróżniejsze oferty dotyczące zdrowia, jednak wiele osób gubi się w gąszczu sprzecznych często zasad.

Można spotkać się z wieloma mitami na temat zdrowego odżywiania, a kuchnia naturalna ma zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników. Problemem dzisiejszych czasów nie jest głód, lecz nadmiar: soli, cukru, tłuszczu, chemii; brak aktywności fizycznej, nałogi i stres.

Pamiętaj, że życie jest sztuką możliwego, więc nie wprowadzaj wszystkich zmian na raz. Stosuj zasadę 80/20, czyli 80% zdrowych zasad, 20% na odstępstwa. Nie dajmy się zwariować!

Jeśli zdecydujesz się wprowadzić zdrowy styl życia, zapoznaj się z 10 krokami prowadzącymi do zdrowia.

Warto przeczytać

Zawsze piszemy jasno, prosto i zrozumiale. Tworzymy artykuły DLA Was.