sztuka odzywiania dla poczatkujacych start 30

Maliny


Jedzmy maliny, bo warto.

Lipiec i sierpień to czas malin. Mają słodko-kwaśny smak. Zawierają witaminę C, E, B1, B2, PP, beta-karoten i kwas foliowy. Z soli mineralnych posiadają żelazo, sporo fosforu i miedzi. Korzystnie wpływają na wątrobę i nerki, wzbogacają krew i oczyszcza ją z toksyn, regulują okres menstruacyjny. Leczą anemię, jak również nadmierne i częste oddawanie moczu, zwłaszcza w nocy. Znacząco zwiększają odporność, chronią przed infekcjami. Łagodzą biegunki i niestrawność. Sprzyjają utrzymaniu zdrowej skóry, kości i zębów.
Susz malinowy w postaci herbatki polecany jest w stanach gorączkowych, grypach, anginach i zaburzeniach trawienia.

Zdrowsza siostra białej mąki

Mąka – nieodłączny składnik naszej diety. Najbardziej popularna jest mąka pszenna -zwykła, czyli o typie 400-750; znana jako tortowa, wrocławska czy krupczatka. W kuchni wykorzystujemy ją dosłownie we wszystkim: ciastach, sosach, makaronach, pieczywie, pierogach. Pytanie – czy zdajemy sobie sprawę z tego, jak jej spożycie wpływa na nasz organizm?

Wpływ grupy krwi na dietę

Dla większości z nas fakt, że istnieje związek między grupą krwi i dietą jest nowym odkryciem.

 

„To co żywnością jest dla jednego człowieka może być trucizną dla drugiego” – dr Peter J. D’ Adamo.

 

Grupy krwi oznaczył w 1901 roku austriacki lekarz Karl Landsteiner, za co otrzymał Nagrodę Nobla. Do dziś podstawowe grupy krwi to A, B, 0 i AB.

Każda z istniejących grup krwi rozwijała się w różnych warunkach i diametralnie różniło się pożywienie ich nosicieli, dlatego obecnie osoby posiadające określoną grupę powinny stosować dietę taką jak ich przodkowie. Dieta dla grupy krwi nie jest panaceum, ale  drogą do odtworzenia naturalnych funkcji obronnych układu odpornościowego, właściwego metabolizmu i oczyszczenia krwi. Grupa krwi jest kluczem, który otwiera drzwi do tajemnic zdrowia,  długowieczności, witalności i odporności psychicznej. Decyduje o podatności na choroby, o upodobaniu do żywności i nawet o rodzaju wykonywanych ćwiczeń. Jest jednym z głównych czynników wpływających na bilans energetyczny, na skuteczność z jaką spalamy kalorie, na reakcje na stres, a nawet ma wpływ na osobowość.

 

Wpływ śniadania na zdrowie

Pierwszą Twoją  myślą po przebudzeniu powinno być „ZJEDZ ŚNIADANIE”. Dlaczego śniadanie jest tak ważne oraz jaki wpływ ma jego brak na nasze zdrowie i samopoczucie? Otóż wiele badań potwierdza iż pierwsze śniadanie jest jednym z najważniejszych posiłków w ciągu dnia. W nocy nasz organizm odpoczywa i się regeneruje, natomiast w ciągu dnia często jesteśmy na pełnych obrotach. Dlatego musimy dostarczyć sobie odpowiedni zastrzyk energii w postaci pełnowartościowego śniadania, a tym samym zwiększyć naszą odporność, koncentrację i poprawić samopoczucie.

Warto przeczytać

Zawsze piszemy jasno, prosto i zrozumiale. Tworzymy artykuły DLA Was.