sztuka odzywiania dla poczatkujacych start 20

Ciecierzyca (cieciorka) – zamiennik mięsa

Ciecierzyca jest jedną z roślin strączkowych. Jest uprawiana i spożywana na całym świecie, zwłaszcza w krajach, afro-azjatyckich. W Polsce najlepiej znana jest w diecie wegetariańskiej, ze względu na bogaty skład aminokwasowy jest świetnym zamiennikiem mięsa.

 

Jest dobrym źródłem białka i węglowodanów. Z tego względu  naukowcy z Harvard School of Public Health potwierdzają korzystny wpływ ciecierzycy na płodność. Ciecierzyca ma znaczne ilości wszystkich niezbędnych aminokwasów zawierających siarkę. Zawiera znaczne ilości błonnika, zwłaszcza frakcji nierozpuszczonych, które zmniejszają ryzyko zachorowania na raka jelita grubego. Wspomaga trawienie oraz obniża poziom glukozy we krwi, przydatne w leczeniu cukrzycy. Zawarte w niej nienasycone kwasy tłuszczowe, takie jak kwas linolowy i kwas oleinowy poprawiają gospodarkę lipidową, korzystnie wpływają na śledzionę, trzustkę i żołądek.

Zwiększ swoją pamięć i nie tylko, jedząc rozmaryn

Rozmaryn, przez aromatyczny zapach oraz symboliczne znaczenie jakie zdobył na przestrzeni wieków, ma zaszczytny status wspaniałego zioła wśród wielu kultur na całym świecie. Posiada  właściwości kojące, odżywcze, lecznicze, w tym zdolność do poprawy pamięci i ochrony organizmu przed rakiem, a to tylko niektóre z jego korzyści.

Od dawna był doceniany jako symbol przyjaźni, zaangażowania, lojalności i pamięci. Stosowany był do łagodzenia, a nawet wyleczenia przewlekłych chorób, takich jak dna moczanowa lub artretyzm reumatyczny.

Stare cywilizacje używały go jako środka antyseptycznego do zabicia szkodliwych bakterii, do poprawy przepływu krwi do mózgu, co pomagało przy zwiększeniu pamięci. W czasach biblijnych był używany jako środek do oczyszczania organizmu.

 

Siła magnezu

Spośród wszystkich minerałów, do utrzymania optymalnego stanu zdrowia, nasz organizm najbardziej potrzebuje magnezu. Po dziesiątkach lat badań, staje się oczywiste, że magnez, czwarty najcenniejszy minerał  w organizmie człowieka, jest  niezbędny do regulowania setki procesów biochemicznych i fizjologicznych. Odpowiada za prawidłowe utrzymanie metabolizmu i układu krążenia.

Wprowadź orzechy włoskie do codziennej diety

orzechy włoskieBadania pokazują, że codzienne spożywanie orzechów włoskich może zmniejszyć ryzyko chorób serca oraz niektórych rodzajów raka. Pomagają obniżyć zły cholesterol (LDL). Są bogatym źródłem antyoksydantów, tłuszczów omega-3, kwasu alfa-linolenowego, witaminy E i nienasyconych kwasów tłuszczowych (sprawdź rodzaje tłuszczów). Zawierają wapń i nawilżają jelita.

Podczas jedzenia posiłku, który zawiera tłuszcze nasycone, spożycie garści orzechów może ograniczyć zdolność szkodliwego tłuszczu do uszkodzenia tętnic.

 

Dieta oczyszczająca kaszą jaglaną

Kasza jaglanaCo to jest oczyszczanie organizmu?
Oczyszczanie ogólnie mówiąc oznacza oczyszczanie organizmu z toksyn i pozostałości nagromadzonych w naszym ciele, z powodu spożywania pokarmu bogatego w tłuszcze i białka, dużą ilość nabiału, białą mąkę oraz cukier rafinowany.

Czy oczyszczanie organizmu jest Ci potrzebne?
Sprawdź symptomy. Gromadzenie się toksyn może powodować bóle głowy, apatię, senność lub problemy z zasypianiem. Oczyszczanie za pomocą takich pokarmów jak kasze, warzywa i owoce, mogą nie dać natychmiastowych efektów, ale są  bezpieczniejsze i dodatkowo mniej stresujące dla tych, których dieta dotychczas była bardziej kaloryczna i obfita.

Mnóstwo inspiracji jaglanych znajdziesz w ebooku o kaszy jaglanej.

Warto przeczytać

Zawsze piszemy jasno, prosto i zrozumiale. Tworzymy artykuły DLA Was.