home start 35

Z czym to się je: szpinak. Czyli co robić ze szpinakiem?

Szpinak, pomijając oczywiście marynarza Popeye’a i jego rosnące od szpinaku mięśnie, nie ma w naszym kraju najlepszej prasy. Nie lubią go dzieci, a większości dorosłych kojarzy się z pozbawioną smaku zieloną breją. Nic bardziej mylnego!
Dobrze podany i przede wszystkim odpowiednio przyprawiony szpinak stanowi wspaniałą podstawę wielu potraw.

W naszym nowym cyklu “Z czym to się je” chcemy pokazać, że każdy składnik może zasmakować najbardziej wybrednym, jeśli tylko wiemy z czym i jak go podać.

Jak używać przypraw? 5 podstawowych przypraw, które warto mieć

Przyprawianie jest sztuką, której możesz się nauczyć. Aby potrawy nie tylko zyskały na smaku, ale też miały właściwości prozdrowotne, warto używać wielu ziół i przypraw w swojej kuchni.
Przyprawianie to nie tylko używanie przypraw, soli czy ziół.
Kropkę nad „i” może postawić wiele produktów – są to tak zwane nośniki smaku. To one potrafią „zrobić ten smaczek”, pokazać głębię smaku, uzyskać efekt.
Przykłady: cytryna, masło, wino, miód, czosnek, cebula, natka pietruszki. Czujesz różnicę?
Zacznij od podstaw, używaj 5-10 różnych nośników smaku i stopniowo powiększ asortyment w kuchni.

Poznaj 5 podstawowych przypraw, które warto mieć (i stosować) w kuchni.

1. Kurkuma (tu w dobrej cenie)

  • Nazywana jest też ostryżem.
  • Wspomaga trawienie tłuszczów.
  • Ma łagodny smak i delikatny zapach.
  • Obecnie głównym producentem kurkumy są Indie.
  • Jest idealnym dodatkiem do dań wysokobiałkowych (mięso, strączki, ryby, jajka).

7-dniowy program oczyszczania organizmu krok po kroku.

7-dniowy detoks

7-dniowy program oczyszczania organizmu krok po kroku.

Przygotuj się.

  1. Przeczytaj wszystkie materiały.
  2. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, poradź się swojego lekarza.
  3. Tydzień przed programem odstaw mięso, kawę i alkohol. Przynajmniej ogranicz do minimum.
  4. Na 3-4 dni przed programem nastaw do kiszenia sok z warzyw (z burakami).
  5. Zrób listę brakujących składników i idź na zakupy.
  6. Zauważ, że program zaczyna się w środę. Jest tak po to, żeby maksymalne oczyszczanie przypadało na spokojniejsze dni, czyli weekend. Oczywiście możesz zacząć w inny dzień.

Królowa kasz

Dlaczego warto jeść kaszę jaglaną i czy można ją stosować podczas diety? Czy zawiera krzem lub magnez? A moze ma dużo białka? Na te i na inne pytania odpowiada przygotowana przez nas prezentacja o kaszy jaglanej.

kasza1

Dania wytrawne z kaszą jaglaną

klo

Kilka prostych przepisów z zastosowaniem kaszy jaglanej. Tym razem wersje wytrawne.

Pikantne kulki z sardynką

Składniki na ok. 12 sztuk:

* ¼ szklanki kaszy jaglanej

* puszka sardynek w sosie własnym

* ½ cebuli

* łyżeczka soku z cytryny, sól morska, pieprz, papryka ostra, czosnek niedźwiedzi, lubczyk

* 1-2 łyżki jogurtu greckiego lub majonezu (najlepiej domowego)

* do obtoczenia: papryka słodka, kurkuma, cebula suszona, drobno posiekana rukola, koperek, pietruszka itp. 

Kaszę ugotować wg przepisu podstawowego, pozostawić do całkowitego wystudzenia. Przełożyć do miski, dodać sardynki, jogurt/majonez, drobno posiekaną cebulę, dobrze doprawić i rozgnieść widelcem na jednolitą masę (można ew. zmiksować). Lepić kulki, obtaczać w ziołach i przyprawach, schłodzić. Można też masę jaglano-sardynkową potraktować jak pastę lub dip i zjeść np. z surowymi warzywami.

Warto przeczytać

Zawsze piszemy jasno, prosto i zrozumiale. Tworzymy artykuły DLA Was.