home start 20

Przyprawy – porady i wskazówki

Sól i pieprz, czasem bazylia czy czerwona papryka – tych przypraw używamy wszyscy. Wiele osób boi się spróbować w kuchni czegoś innego – a przecież przyprawy to samo dobro!
Nadają smak potrawom, rozgrzewają, poprawiają trawienie i dają nieskończone pole do popisu w kuchni.
Poniżej kilka rad i wskazówek dotyczących przypraw – do zapamiętania i wykorzystania w kuchni.

Jak zadbać o odporność jesienią? Dobra dieta pomoże.

Odporność jesieniąNikt nie lubi zimnej i deszczowej jesieni. Zwłaszcza rodzice małych dzieci. Dla nich jesień to choroby, gorączki i ciągłe zwolnienia z pracy. Szef się niecierpliwi, ale to przecież stały element życia każdej mamy – dzieci chorują! Czy muszą? Czy jesień musi oznaczać ciągły katar, kaszel i wchodzenie z jednej infekcji w drugą? Wiele zależy od nas, rodziców, i tego, czym karmimy nasze dzieci (i nas samych). Co wię możesz zrobić?

Dieta źródłem odporności?

To dla wielu dość odległe skojarzenie, a przecież ponad 70% układu odpornościowego znajduje się w jelitach. To co jemy, czym karmimy nasze dzieci, przekłada się naszą podatność na infekcje. Odporność dzieci to według reklam syropy, suplementy i krople. Są to sztuczne składniki, a przecież prawie wszystko można dostarczyć organizmowi poprzez odpowiednie odżywianie. Jedzenie ma znaczenie!  Co i jak powinny jeść nasze dzieci, żeby zdrowo przejść przez jesień? Należy pamiętać o kilku prostych zasadach.

Jak przygotować zdrowe i szybkie menu?

Zdrowe i szybkie menuCzy jeść zdrowo może oznaczać również szybko, tanio i w prosty sposób?

Tak! Dla Sztuki Odżywiania zdrowo oznacza lokalnie, różnorodnie i sezonowo, ale ważna jest też zasada “życie jest sztuką możliwego”. Dlatego właśnie powstał Poradnik jak przygotować zdrowe i szybkie menu (z przepisami) – by pokazać, że można odżywiać się zdrowo nie wydając majątku, nie spędzając w kuchni całego dnia i nie będąc specjalistą od żywienia.

Wiemy jak łatwo zagubić się w temacie zdrowego jedzenia. Dlatego nasz e-book wprowadza w temat w sposób łatwy, odpowiedni dla początkujących. Nasz poradnik pomoże Ci odnaleźć się w gąszczu żywieniowych porad i ułatwi codzienne wybory dotyczące odżywiania.

Dzięki liście zakupów łatwo przygotujesz składniki potrzebne do ugotowania potraw z tygodniowego menu. Wierzymy, ze najzdrowsze jest jedzenie lokalne, bez chemii. Lista zawiera w większości warzywa, owoce i kasze, jest więc bardzo ekonomiczna.

KUP teraz

Co jeść, gdy brakuje nam energii?

Co jesc dla dodania energiiCo robimy, gdy czujemy, że zaczyna brakować nam energii? Pijemy kawę? Oczywiście. Jemy coś słodkiego? Naturalnie. Gdy energii brakuje nam na co dzień, szukamy ratunku w napojach energetycznych lub suplementach diety. Czy pomagają? Z całą pewnością. Czy są zdrowe? Niestety, ani trochę.

Jesień to ta pora roku, kiedy coraz częściej czujemy się zmęczeni. Słońca jest coraz mniej, a dni są coraz krótsze. To też czas powrotów do pracy i szkół po urlopie, co oznacza więcej obowiązków, i znów, większe zmęczenie. Jak sobie radzić bez szkodliwych dla zdrowia pseudolekarstw i sklepowych słodyczy?

Składniki pożywienia mają różne właściwości: wiemy, że przyprawy rozgrzewają, niektóre z ziół potrafią uspokajać, a niektóre pomóc w chorobach. Podobnie jest z zapasami energii – są takie produkty, których jedzenie ma działanie pobudzające – niektóre z nich stopniowo uwalniają energię, inne są swoistym strzałem energetycznym”. Mają jedną cechę wspólną – są zdrowe! I naprawdę działają.

Jaka dieta/protokół jest najlepszy przy problemach z tarczycą?

Jesienna aura stanowi duże wyzwanie dla naszego organizmu – dni stają się coraz krótsze, robi się chłodniej, a my czujemy się coraz bardziej zmęczeni i pozbawieni letniej energii. Jesień to także czas zwiększonej podatności na infekcje i ogólnego osłabienia organizmu. Dlatego jesień to doskonała pora na zmiany w naszym sposobie odżywiania i poszukiwania najlepszej dla nas diety, czy też raczej protokołu (dieta zakłada wyrzeczenia, ograniczenia i ma wydźwięk negatywny, a nie o to w zdrowym odżywianiu przecież chodzi).
Internet zalewa nas falami informacji na temat diet, ich ilość wydaje się nieskończona, a każda z nich wydaje się być tą jedyną i idealną. Jak nie pogubić się w tym “dietetycznym gąszczu”? Która dieta jest tak naprawdę dla nas najlepsza, czy istnieje jedna, właściwa dla każdego? Poniżej przedstawiamy listę najpopularniejszych protokołów żywieniowych, które w ostatnich latach zyskały na popularności, ze względu na swoje walory prozdrowotne, zwłaszcza przy chorobach tarczycy i chorobach autoimmunologicznych.

Warto przeczytać

Zawsze piszemy jasno, prosto i zrozumiale. Tworzymy artykuły DLA Was.