home start 10

10 najciekawszych blogów żywieniowych

blogCodzienne gotowanie domowych obiadów to wyzwanie. Oczywiście czasowe,  ale najwięcej energii pochłania nieśmiertelne pytanie “co dziś na obiad?” Posiłki powinny być urozmaicone, pełnowartościowe i uwzględniać upodobania kulinarne rodziny. Każdy odpowiedzialny za komponowanie rodzinnego menu wie jak wymagające jest to zadanie. Na szczęście na ratunek przychodzi internet z tysiącami blogów i pomysłów na pyszne i zdrowe posiłki. Wybraliśmy dziesięć stron, z których sami korzystamy na co dzień bo idealnie oddają filozofię Sztuki Odżywiania: zdrowe jedzenie to jedzenie sezonowe, bez cukru, białej mąki i produktów wysokoprzetworzonych. Wszystkie blogi zawierają sporo propozycji na osób na diecie wegetariańskiej i bezglutenowej, choć miłośnicy mięsa też znajdą tu coś dla siebie. Są blogi poświęcone zdrowej diecie najmłodszych i mnóstwo pomysłów na zdrowe słodycze. Sprawdziliśmy, polecamy i życzymy tysiąca inspiracji.

  1. Ala’Antkowe BLW

Strona, która powstała dzięki przyjaźni, która połączyła dwie młode mamy. Szukały informacji na temat rozszerzania diety małych dzieci i tak trafiły na metodę BLW. Ta metoda różni się od tradycyjnych papek i słoiczków, od których zaczynamy wprowadzanie nowych produktów do dziecięcej diety. Dzieciom, które już samodzielnie siedzą podaje się całe kawałki ugotowanych warzyw do rączki, żeby jadły je same i w ten sposób od początku uczyły się gryźć i prawidłowo połykać. Blog Ani i Asi to kopalnia informacji na temat BLW i źródło wspaniałych przepisów. Cytując autorki “Nie gotujemy skomplikowanie! Matki czasu nie mają na puszczanie korzeni przy kuchence. Będzie szybko, smacznie, zdrowo i różnorodnie”.
Każdy, kto ma małe dzieci powinien odwiedzić bloga AlaantkoweBLW. Polecamy szpinakowe muffinki i pyszne warzywne pasty do pieczywa.

10 przepisów dodających energii

energiaPogoda nas nie rozpieszcza. Na dworze zimno, wilgotno, rzadko świeci słońce. Skąd czerpać energię na przetrwanie tej pluchy? Zawinięcie się w koc i czekanie na wiosnę jest kuszącą opcją, jednak są też inne sposoby. Energię pobieramy z pożywienia, niech będzie to dobrze zbilansowane, rozgrzewające i pełnowartościowe jedzenie. Jemy sezonowo, unikamy wychładzającego nasz organizm nabiału i jemy jak najwięcej ciepłych potraw. Taka dieta zapewni nam jesień bez infekcji i mnóstwo energii na zimowe szaleństwa. Poniżej nasze propozycje potraw dodających energii (przeczytaj również Co jeść, gdy brakuje nam energii.) Same zdrowe pyszności.

Co jeść, gdy biegamy?

biegaczCały świat biega. Biegi uliczne co chwilę paraliżują ruch na drogach, bo biegną w nich setki, czasem tysiące ludzi. Strony o bieganiu wyrastają jak grzyby po deszczu – radzą które buty są najlepsze,      jak się rozgrzewać, poprawić swoją wydolność i uniknąć kontuzji. Kondycja i ćwiczenia są oczywiście niezmiernie ważne, jednak poza tym warto skupić się także na diecie.
Istnieją ścisłe przepisy dotyczące diety osób biegających: jeść należy najpóźniej na godzinę przed treningiem, po biegu dobrze jest zjeść banana, źródło potasu i magnezu, czy jajko, źródło białka potrzebnego do budowy mięśni. To zalecenia powiązane z treningiem, jednak pewne potrawy             i pokarmy powinny wejść na stałe do menu osoby aktywnej fizycznie.
Poniżej mała ściąga z pokarmów zalecanych w diecie biegaczy wraz z opisem ich właściwości   i wpływie jaki mają na nasz organizm. Do biegu, gotowi, start!

  1. Migdały. Biegacze powinni jeść garść migdałów trzy do pięciu razy w tygodniu. Orzechy, a w szczególności migdały, są doskonałym źródłem witaminy E. Badania wykazały, że spożywanie orzechów kilka razy w tygodniu obniża poziom cholesterolu zmniejszając ryzyko chorób serca. Ponadto witamina E w formie, w jakiej znajduje się w orzechach, ma działanie antynowotworowe.

10 przepisów na zdrowe słodycze

słodycze w Sztuce OdżywianiaWielu dorosłych dopada przypadłość zwana „chęcią na słodycze”, czasami jest to nawet forma uzależnienia. Skąd ta magia słodkiego smaku? Przyczyn jest wiele. Jest to pierwszy smak, jaki poznaje noworodek, małe dzieci dostają słodycze w prezencie i w nagrodę. Urodziny świętujemy słodkim tortem, a smutki zajadamy lodami i batonami. Słodki smak jest naturalnie kojarzony z przyjemnością, dlatego bardzo ciężko jak nam z niego zrezygnować. Szczęśliwie można cieszyć się słodkim smakiem nie rezygnując przy tym ze zdrowych nawyków żywieniowych. Wystarczy zamienić białą mąkę i cukier rafinowany na zdrowsze odpowiedniki i voila! Zdrowe i pyszne słodycze dla wszystkich miłośników słodkości.

10 przepisów na zdrowe śniadanie

blueberries-531209 1920Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, daje nam energię do działania, zwiększa odporność i koncentrację. Dlaczego więc większość z nas zapomina o śniadaniu albo bagatelizuje jego wpływ na nasze zdrowie? Jedną z przyczyn może być brak pomysłów lub czasu, jednak warto wstać wcześniej i przygotować sobie pyszny posiłek, który ma tak duży wpływ na nasze zdrowie.
Dlaczego śniadanie jest tak ważne oraz jaki wpływ ma jego brak na nasze zdrowie i samopoczucie? Wiele badań potwierdza, iż pierwsze śniadanie jest jednym z najważniejszych posiłków. W nocy nasz organizm odpoczywa i regeneruje się, natomiast w ciągu dnia często jesteśmy na pełnych obrotach. Dlatego musimy dostarczyć sobie odpowiedni zastrzyk energii w postaci pełnowartościowego śniadania, a tym samym zwiększyć naszą odporność, koncentrację i poprawić samopoczucie.

Warto przeczytać

Zawsze piszemy jasno, prosto i zrozumiale. Tworzymy artykuły DLA Was.