aktualnosci start 11

Aktualności

Przepisy na rozgrzewające zupy

zupa krem z ziemniaków i kalafioraSezon zimowy to czas częstych zachorowań oraz infekcji, warto więc w szczególności zadbać o odporność organizmu w tym okresie. Zachęcamy do spożywania rozgrzewających zup, które nie tylko dostarczają ogromu witamin i składników mineralnych, wzmacniając tym samym walkę organizmu z drobnoustrojami. Zupy ogrzeją nasz organizm od środka, przywracając komfort nawet w najzimniejsze wieczory. Warto pamiętać, aby do zup dodawać przyprawy rozgrzewające: imbir, czosnek, pieprz czarny, kurkuma, kolendra, kminek, majeranek, cynamon i goździki.

 

Nasze propozycje:

Zupa krem z ziemniaków i kalafiora

Składniki:

  • 1 marchewka
  • 2 ziemniaki
  • kilka różyczek kalafiora
  • imbir – 2cm
  • 1 czosnek
  • kurkuma
  • zioła prowansalskie
  • lubczyk suszony
  • sól, pieprz,
  • curry
  • 1 łyżeczka cytryny
  • oliwa lub masło klarowane

Imbir drobno pokroić. W garnku o grubym dnie rozgrzać łyżkę oliwy z oliwek lub masła klarowanego. Wrzucić imbir, chwilę podsmażyć, następnie dodać kurkumę i chwilę smażyć. Umyć i obrać marchewkę i ziemniaki. Pokroić w kostkę, wrzucić do garnka wraz z pokrojonym czosnkiem, chwilę smażyć. Wlać wodę, tyle żeby zakrywała warzywa. Następnie dodać umyte różyczki kalafiora. Zagotować zupę, dodać zioła prowansalskie i lubczyk. Gotować do miękkości warzyw. Zmiksować, dodać sól i pieprz, jeżeli lubimy ostrzejszy smak można dodać curry. Jeżeli zupa będzie za gęsta, można dodać gorącą wodę. Na koniec dodajemy cytrynę i mieszamy. Można posypać prażonymi pestkami słonecznika.





Więcej…

 

Test nietolerancji pokarmowych

Analiza nietolerancji pokarmowych

W obecnych czasach nietolerancja pokarmowa dotyka około 45% społeczeństwa. Powoduje wiele objawów chorobowych, takich jak zmęczenie, bóle głowy, problemy ze spaniem, ale też poważne choroby o podłożu autoimmunologicznym.

Do najczęstszych objawów nietolerancji pokarmowej należą:

  • astma
  • bezsenność
  • biegunki
  • bóle głowy
  • bóle stawów
  • celiakia
  • depresja
  • drażliwość
  • egzema
  • fibromialgia
  • hipoglikemia
  • lęk
  • migrena
  • moczenie nocne
  • nadaktywność u dzieci (ADHD)
  • nieżyt żołądka
  • problemy dermatologiczne
  • przybieranie na wadze
  • reumatoidalne zapalenie stawów
  • wrzodziejące zapalenie okrężnicy
  • wzdęcia
  • zapalenie skóry
  • zaparcia
  • zespół jelita drażliwego
  • złe wchłanianie pokarmu
  • zmęczenie chroniczne

Dzięki Testowi Nietolerancji Pokarmowych FOOD DETECTIVE™ w 40 minut możesz dowiedzieć się, jakie produkty Ci szkodą!

Wszystko to bez wychodzenia z domu, test otrzymasz od nas pocztą do samodzielnego wykonania, wystarczy pobrać próbkę krwi z palca. Szybko, prosto oraz wiarygodnie.

 

Test bada reakcję organizmu na 59 różnych produktów żywnościowych, dzięki czemu wyeliminujesz wroga z jadłospisu, a Twoje samopoczucie polepszy się w niedługim czasie.

 

+ GRATIS otrzymujesz 3-dniowy jadłospis

ułożony przez naszego dietetyka tak, aby w jak największym stopniu zapewnić wiarygodne wyniki testu! Pamiętajmy, że odpowiednie odżywianie przed testem jest ważne – im bardziej pobudzimy organizm do wydzielania przeciwciał IgG, tym szerszy zakres produktów nietolerowanych możemy otrzymać wykonując test!

 





Więcej…

 

Światowa Superfood

Ostatnimi czasy superfood, czyli super żywność, znajduje się na szczycie listy trendów żywieniowych. Pisaliśmy już o Polskiej Superfood, jednak większość super żywności jest uprawiana za granicami Polski. Oto one:

http://www.joyandfood.com/wp-content/uploads/2012/05/Goji-berry.jpg

Tybetańskie jagody goi – Naturalnie występują na obszarze południowo-wschodniej Europy oraz Azji. Goi są to niepozorne owoce o czerwonej barwie i delikatnej strukturze, które strząsa się z krzaków podczas zbiorów. Co cennego kryje się w tak małych owocach? Ogrom witaminy C – w owocach goi znajduje się jej 160 razy więcej niż w małym jabłku, zwiększa ona odporność organizmu, przeciwdziała infekcji oraz pełni w nim wiele ważnych funkcji. Ponadto Goi obfituje w witaminę A, B1, B2, B6, E oraz wapń, potas, żelazo, selen, cynk, sód, a to przecież witaminy i składniki mineralne wpływają na prawidłową pracę organizmu. Bogactwo Goi stanowią też flawonoidy, węglowodany, aminokwasy wykorzystywane do budowy naszego organizmu oraz antyoksydanty, które zapobiegają wczesnemu starzeniu się organizmu oraz chronią przed nowotworami.

*********************************************************************
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSO7onFVuPOJTVzh5E4ZC4Pg53FrDExOxTfbvlv1nrNF_EAkSstPeruwiańska maca – Jest jadalnym korzeniem rośliny występującej na szczytach Andów w Peru. Historia macy sięga wielu wieków, kiedy to była spożywana jako naturalny pokarm Indian. To właśnie jej przypisywane były właściwości wzmacniające (maca była zażywana przez wojowników przed walkami) oraz zwiększające odporność na stres. Maca uznawana jest za produkt wysokoenergetyczny oraz wysoko odżywczy. Co takiego znajdzemy w tej roślinie? Białko będące źródłem niezbędnych aminokwasów egzogennych, których nasz organizm sam nie wytwarza, ponadto węglowodany oraz znaczące ilości błonnika pokarmowego, który oczyszcza nasz organizm. Maca obfituje też w tłuszcze, są to w 70% kwasy tłuszczowe nienasycone, które pełnią funkcję energetyczną oraz budulcową, ponadto usprawniają pracę serca, poprawiają profil lipidowy. Bogactwo macy stanowią też witamin i składniki mineralne. Dodatkowym atutem spożywania macy jest jej wpływ na gospodarkę hormonalną organizmu, przez co łagodzi objawy menopauzy oraz zwiększa płodność mężczyzn.

*********************************************************************





Więcej…

 

Ostropest plamisty oczyszcza i regeneruje wątrobę

 

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTlkSatMXZpyBlWOL3CwsGjR_W6IED6ufhi5Amp6Inx9TDZIRHROstropest plamisty jest niezwykłą rośliną o wielu leczniczych właściwościach. Jest niezaprzeczalnie jednym z produktów, które warto przemycić do naszego codziennego jadłospisu! Szczególnie, gdy na półkach sklepowych dominuje żywność wysokoprzetworzona, a leki farmaceutyczne są stosowane  jako wybawienie nawet przy najmniejszym bólu głowy. Pamiętajmy, że złe nawyki żywieniowe niszczą nasz organizm, a w szczególności źle wpływają na wątrobę.

Wątroba pełni wiele ważnych funkcji w naszym organizmie, nazywana jest potocznie „filtrem”, gdyż: oczyszcza krew, uczestniczy w przekształcaniu szkodliwych dla organizmu substancji, metabolizuje leki i alkohol, dlatego też narażona jest na największą ilość toksyn oraz zanieczyszczeń.

Czy jest jakiś sposób, aby ochronić bądź też odciążyć naszą wątrobę?

Przemysł farmaceutyczny proponuje niezliczoną ilość leków wspomagających pracę wątroby, ochraniających czy odtruwających ten niezbędny do życia narząd. OSTROPEST PLAMISTY w naturalny sposób zapewni nam to samo działanie.

Na początek trochę historii…

Ostropest plamisty znany jest od wieków, jako roślina lecznicza, wykorzystywany był już w Starożytnym Rzymie i Grecji. Do łask zaczął powracać w średniowieczu, kiedy to okrzyknięto go „osetem Najświętszej Marii Panny”. Przez stulecia był stosowany na całą gamę dolegliwości – począwszy od wymiotów, zaparć, poprzez schorzenia wątroby, żółtaczkę, aż po choroby układu sercowo-naczyniowego.

Co cennego znajdziemy w ostropeście?

 

Ostropest obfituje w związki aktywne biologicznie, są to między innymi:





Więcej…

 

Przykładowy jadłospis dla dziecka w okresie jesienno-zimowym

Pora jesienno-zimowa to czas, kiedy w sposób szczególny powinniśmy zadbać o dietę dziecka.

Dobrze skomponowany jadłospis pozwoli wzmocnić odporność naszych pociech i uniknąć częstych i długo trwających infekcji.

Organizm dziecka w tym okresie potrzebuje przede wszystkim ciepłych i rozgrzewających posiłków i napojów. Ograniczamy do minimum wszelkie produkty wychładzające, takie jak: nabiał, cukier/słodycze, cytrusy, białą mąkę oraz zimne napoje i soki.

Jak wspomóc organizm dziecka w tym okresie:

  • zamiast surowych owoców i warzyw podawaj więcej duszonych i gotowanych

  • zamiast cytrusów – krajowe owoce (jabłka, gruszki) – najlepiej podduszone, gotowane, z kompotu

  • zamiast słodyczy – bakalie, owoce świeże i suszone, domowe słodycze bez białego cukru i białej mąki

  • zamiast produktów na białej mące (typu kanapka na śniadanie) – więcej gotowanych zbóż w postaci kasz i płatków zbożowych

  • zamiast soli – więcej przypraw i ziół rozgrzewających: świeży imbir, kardamon, cynamon, goździki, tymianek, koper włoski, bazylia, kurkuma, rozmaryn

  • zamiast nabiału (z wyjątkiem masła i jaj) – więcej produktów na bazie mleka roślinnego, pasty warzywne i zbożowe, ewentualnie nabiał kozi i owczy

  • zamiast sklepowych mrożonek – świeże produkty

  • zamiast zimnych napojów i soków: ciepła woda, kompoty naturalne, soki owocowe i warzywne niedosładzane, rozcieńczane gorącą wodą, herbaty ziołowe (koperkowa, rumiankowa, z lipy, melisa), herbaty owocowe bez sztucznych aromatów (żurawinowa, z dzikiej róży, malinowa), herbatki ziołowo-owocowe (miętowo-jabłkowa, gruszkowo-cynamonowa, melisa z gruszką), herbatki rozgrzewające (cynamonowa, imbirowa, anyżkowa), kawa zbożowa, kakao naturalne

 

Dwutygodniowy jadłospis (pamiętaj, że to inspiracja, nie instrukcja):





Więcej…

 

Polska Superfood, czyli żywność o niezwykłych właściwościach

Autor: Milena Kurz

Ostatnio mówi się coraz więcej o żywności “superfood” czyli o “super żywności”. Brzmi zachęcająco, prawda? My dziś spojrzymy na te produkty przez dietetyczną lupę.

Co to właściwie jest super żywność?

Są to produkty o bardzo wysokiej wartości odżywczej, często wielokrotnie przewyższającej inne artykuły spożywcze. Superfood są bombą witaminową, mają w sobie też ogrom składników mineralnych, substancji bioaktywnych, enzymów oraz aminokwasów.

Superfood są żywnością naturalną, nieprzetworzoną, co również jest kwintesencją ich doskonałej jakości.

Czy warto spożywać super żywność?

Jednym słowem – warto! Bogaty skład odżywczy super food wpływa na nasz organizm wzmacniająco, regenerująco oraz kojąco. Niezwykłe jest to, że mała porcja super food dostarcza nam tyle składników odżywczych, jakiej nie znajdziemy w kilogramach żywności fast food. Decyzja jest więc prosta, prawda? Nie powinniśmy jednak rezygnować ze zwykłego, nieprzetworzonego pożywienia, należy jedynie umiejętnie włączyć super żywność do naszego codziennego jadłospisu.

 

Ale czy istnieje super żywność uprawiana w Polsce? Tak, oto główne przykłady:





Więcej…

 

Ebook "Kasza jaglana na 99 sposobów"

Anna Ptak ze Sztuki Odżywiania oraz Małgorzata Salawa z bloga Zdrowa Kuchnia Sowy w ramach wspólnego przedsięwzięcia przygotowały e-book “Kasza jaglana na 99 sposobów”.Czym jest ten e-book:

  • praktycznym poradnikiem odsłaniającym smak, właściwości i naturę kaszy jaglanej

  • wyczerpującym źródłem informacji o tym unikatowym produkcie żywnościowym

  • wyjaśnieniem dlaczego kasza jaglana jest tak ważna w codziennym menu oraz jak zbawienny wpływ ma na nasze zdrowie

  • podpowiedzią jak włączyć kaszę jaglaną do diety całej rodziny

  • zaskakującym źródłem jaglanych sekretów… pozakulinarnych.

Jest to pierwszy tak obszerny przewodnik po świecie kaszy jaglanej, oferujący 99 przepisów z jej udziałem.

Każdy z nich można wykonać z łatwo dostępnych składników, wszystkie są proste w przygotowaniu i jednocześnie bardzo smaczne. Kolorowe zdjęcia wybranych potraw zachęcają do ich spróbowania.

Stworzony przez nas poradnik i zbiór przepisów jest zachętą do wprowadzenia tej mało znanej i niedocenionej kaszy do diety całej rodziny oraz pomocą w kuchennych eksperymentach z jej udziałem.

Kup ebook “Kasza jaglana na 99 sposobów” – 34 zł

Patronaty medialne:

 

Patronaty merytoryczne:

Blog Zdrowo i na temat Lek. med. Mariusz Andruszkiewicz

Recenzje: „Rewelacyjny przewodnik po kuchni i nie tylko w towarzystwie królowej kasz. Czyli wszystko o kaszy jaglanej, począwszy od wartości odżywczych i prozdrowotnych, poprzez obszerny zbiór oryginalnych przepisów, a skończywszy na kreatywnym wykorzystaniu jej poza kuchnią.” – Kamila Kosior, blog Zdrowo i na temat

„E-book „Kasza jaglana na 99 sposobów” jest niezwykle ciekawym i przystępnym przewodnikiem po świecie kaszy jaglanej. Kaszy, która mimo obfitości składników odżywczych a także walorów smakowych jest zupełnie niedoceniana i zapomniana w polskiej kuchni. E-book ten nie tylko wyjaśnia szereg wartości odżywczych kaszy jaglanej, ale co ważniejsze podaje nam gotowe rozwiązania na wykorzystanie jej we własnej kuchni. Przepisy są pomysłowe, ciekawe, zdrowe oraz przygotowywane z naturalnych i dostępnych składników. Wyraźnie pokazują szereg zastosowań i uniwersalność kaszy jaglanej – wszakże może stanowić ona zarówno podstawowy składnik wytrawnego obiadu jak i wykwintnego deseru! Dokładne opisy składników i sposobu przygotowania sprawiają, że e-book ten jest istną skarbnicą przepisów zarówno dla początkujących jak i doświadczonych kucharzy. Co więcej stanowi świetne źródło inspiracji i pokazuje, że gotowanie może być nie tylko przykrym obowiązkiem, lecz przede wszystkim dobrą zabawą. Od tej pory kasza jaglana będzie zdecydowanie częściej gościć w mojej kuchni – zamierzam sprawdzić wszystkie przepisy z tego niezwykle wartościowego e-booka!” – Paulina Styś, Co jesc.net

„Autorki pokazały, że kaszę jaglaną (nieco zapomnianą na polskich stołach) można przyrządzić na wiele sposobów. Proste i niemonotonne przepisy na każdą okazję – na słodko lub na wytrawnie. Autorki opisały właściwości zdrowotne kaszy jaglanej i dały wiele cennych wskazówek – jaką kaszę najlepiej kupić i jak ją ugotować. To świetna książka dla wszystkich, którzy chcą się zdrowo odżywiać.” – Magdalena, Zdrowie na widelcu

“Już teraz mogę napisać, że szalenie się cieszę, że taka pozycja się ukazała. Bardzo lubię kaszę jaglaną, ale często brakuje mi na nią pomysłów, a nie zawsze mam czas, żeby szukać czegoś w internecie. Teraz będę miała przepisy pod ręką.” – Agnieszka W.

“Potrawy wyglądają smakowicie i kasza jaglana, którą lubię wreszcie pojawi się w nowej odmianie! Najważniejsze, że nie ma udziwnionych dodatków, wszystko można kupić w zwykłym spożywczym – na szczęście mam super zaopatrzony pod domem. Edytorsko ślicznie wyglądają przepisy – aż się jeść chce… Dzięki stronie internetowej udało się przekonać seniorów do jedzenia ostropestu plamistego i częstszego sięgania po kaszę jaglaną.” – Elżbieta K.

W sobotę byłam na pożegnaniu znajomych wyjeżdżających z kraju i cała impreza (około 20 osób) była zachwycona kaszą jaglaną. Nie wiedziałam co się dzieje :). Lubię kasze ale jadam jedynie te popularne i nie wiedziałam nic o jaglanej. Moją zgubą (10 kg do zrzucenia) jest pieczywo i ogólnie węglowodany. Mam nadzieję, że przepisy z kaszy pomogą mi łatwo zrezygnować z kanapek.” Katarzyna S.

 

 

Pobierz bezpłatny fragment (dokument otworzy się w nowym oknie, kliknij w link). Plik jest duży (prawie 6 Megabajtów)

 

Gratis kolorowy plakat “Tabela – termika produktów” do wydruku w formacie A3 lub A4.

Ilość stron: 108 (107 ebook i 1 plakat)

Format: pdf Ebook jest personalizowany, czyli  każdy egzemplarz jest podpisywany imieniem i nazwiskiem i/lub adresem mailowym właściciela. Ebook przeznaczony jest do użytku osobistego. Nie podawaj dalej, to niezgodne z prawem autorskim.

Cena: 34,00zł

Kup ebook “Kasza jaglana na 99 sposobów” – 34 zł

Możesz również kupić ebook “Smak zdrowia o poranku” plus ebook “Kasza jaglana na 99 sposobów” za 46,00zł.

 

Kup ebooki “Kasza jaglana…” + “Smak zdrowia..” – 46 zł

Po przyciśnięciu “Kup teraz” powinnaś/powinieneś zostać  przeniesiona/y do systemu PayPal, dzięki któremu możesz dokonać płatności online bez dodatkowych kosztów. Możesz też kontynuować zakupy.

Jeśli przycisk “Kup teraz” nie zadziała, zrób tradycyjny przelew na konto (dane do przelewu poniżej).

W celu zapewnienia bezpieczeństwa informacji system PayPal korzysta z technologii SSL. Ponadto odbiorca płatności nie otrzyma poufnych informacji finansowych, takich jak numer Twojej karty kredytowej lub konta bankowego. Dzięki temu nie musisz obawiać się wysyłania płatności do osób, których osobiście nie znasz.  Przeczytaj więcej o systemie PayPal

Dokonując zakupów na stronie SztukaOdżywiania.pl akceptujesz regulamin zakupów.

Możesz zrobić też tradycyjny przelew na konto:

Katarzyna Rudnicka Nr konta 36 1140 2004 0000 3402 6007 8441

W tytule podaj imię i nazwisko oraz adres mailowy, na który przesłać ebooka (lub ebooki) i kolorowy plakat do wydruku. Usługa jest zrealizowana po wpłynięciu środków na konto. Jednak nie później niż w ciągu 48h. Jeśli chcesz otrzymać ebooka jak najszybciej, prześlij nam potwierdzenie przelewu na adres
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

"Zioła. Jak zbierać, przetwarzać, stosować" – recenzja książki Magdaleny Gorzkowskiej

Biorąc książkę “Zioła. Jak zbierać, przetwarzać, stosować” pierwszy raz do ręki, podeszłam bez większego entuzjazmu – kolejna lektura o ziołach, mam już ich kilka, więc czego nowego mogę się spodziewać? Okazało się jednak, że się myliłam.

Ta książka to rzetelna i kompleksowa wiedza o wybranych ziołach z naszej strefy klimatycznej, od pierwszej do ostatniej strony dogłębnie przemyślana i dopracowana.

Zawiera charakterystykę 43 ziół. Co ciekawe, nie opisanych według kolejności alfabetycznej, a według miesięcy, w których można je zbierać.

Autorka Magdalena Gorzkowska w prosty i ciekawy sposób wprowadza nas w świat najbardziej znanych i dostępnych w naszej strefie klimatycznej ziół.

Większość z nich jest nam dobrze znana (a jakże niedoceniana), a co ważne – łatwo dostępna i prosta w uprawie (dla lubiących prace w ogródku).





Więcej…

 

Jak przygotować zdrowszą kawę?

Co, oprócz wody, pijesz codziennie? Myśląc o piciu jaki napój przychodzi Ci jako pierwszy do głowy? Dla wielu ludzi odpowiedź jest tylko jedna – kawa. Kawa to napój, którego nasze ciało domaga się od razu po przebudzeniu.

Kawa samo zło?

Wielu specjalistów i żywieniowych guru często zaleca porzucenie kawy na rzecz ciepłej wody z cytryną. Zadziwiające, prawda? Jednak dla wielu ludzi, mających wymagającą pracę, pierwszą naturalną rzeczą zaraz po przebudzeniu jest wypicie kawy na czczo. Jest ona im niezbędna do dalszego funkcjonowania i szklanka wody z cytryną nie załatwi sprawy.

 

Generalnie kawa sama w sobie nie jest zła, a nawet może pomóc w niektórych chorobach. Największy problem pojawia się jednak wraz z dodatkiem do kawy cukru, nabiału i wielu innych sztucznych dodatków, które czynią kawę niezbyt zdrowym napojem. Jednak możemy temu zaradzić.





Więcej…

 

Otyłość i jej psychologiczne aspekty

Otyłość jest coraz częściej spotykaną chorobą dietozależną, która odbija się na naszym zdrowiu fizycznym i psychicznym.  Istnieje ona na płaszczyźnie biologicznej, środowiskowej oraz psychologicznej.

Sfera biologiczna to głównie uwarunkowania genetyczne oraz dziedziczność. Badania pokazują, iż w przypadku otyłych rodziców istnieje większe prawdopodobieństwo równie otyłych dzieci. Istotna jest również płeć. Szacuje się, że kobiety mają większe predyspozycje do nadwagi, ze względu na mniejszą aktywność fizyczną oraz częste występowanie zespołu kompulsywnego jedzenia.

Dużą rolę odgrywa wiek, który przyczynia się do występowania chorób metabolicznych oraz powiązanych z nimi otyłością. Poza tym dzieci otyłe maja większe prawdopodobieństwo występowania nadwagi w wieku dorosłym. Do biologicznych przyczyn można również zaliczyć coraz częstsze stosowanie diet “cud”, które spowalniają metabolizm i powodują efekt jojo.





Więcej…

 

10 objawów nietolerancji glutenu

Ponad 55 chorób wiąże się z glutenem. Co to jest gluten? To białko występujące w pszenicy, życie czy jęczmieniu.

Szacuje się, że u 99% ludzi,  którzy mają nietolerancję na gluten oraz celiakię, nie są do końca zdiagnozowani.

Czy może jesteś jedną z tych osób?

Jeśli masz któryś z poniższych objawów, to może być znak, że nie tolerujesz glutenu.

  1. Problemy z trawieniem takie jak:
    • zaparcia,
    • gazy,
    • wzdęcia,
    • a nawet biegunka.

    Szczególnie u dzieci po spożyciu glutenu występują wzdęcia.

  2. Rogowacenie mieszkowe skóry (znane również jako “gęsia skórka” na łokciach). Prawdopodobnie jest to wynik niedoboru kwasów tłuszczowych oraz witaminy A jako wtórnych efektów nieprawidłowego wchłaniania tłuszczy, co jest spowodowane uszkodzeniem jelit przez gluten.





Więcej…

 

Więcej artykułów…





Kup ebooka

Kasza jaglana – 99 przepisów

Tylko 46 zł w duecie!

Ebook o śniadaniach

Sprawdź bestsellery Złotych Myśli


 

Zostaliśmy nagrodzeni
w plebiscycie
KNOW HEALTH 2011