52 lista zdrowych slodyczy

Lista zdrowych słodyczy

Katarzyna Rudnicka.

Dużo zdrowia i słodyczy – Marek, Ala, Piotrek życzy 🙂 O roli słodkiego w naszym życiu już pisaliśmy. W rozmowach z naszymi znajomymi, klientami czy partnerami okazuje się, że trudno obejść się bez słodyczy. Dlatego podeszliśmy do tego tematu ze zdrowym rozsądkiem 🙂

Starajmy się nie używać białego cukru, białej mąki i margaryny.

Cukier biały, oczyszczony – zamień np. cukrem trzcinowym, a białą mąkę – razową. O szkodliwości białego cukru przypomina Emilia Lorenc, a biała mąka – jest uboga odżywczo, utrudnia trawienie, a także zawiera gluten.

Przedstawiamy 2 listy najzdrowszych słodyczy: domowej roboty oraz sklepowe. Wybór należy do Ciebie.

Lista 10 najzdrowszych słodyczy domowej roboty:

  1. Pieczone jabłko z tahini (czyli z pastą z sezamu) lub Pieczone jabłko z rodzynkami i orzechami
  2. Budyń jaglany z owocami (czyli zmiksowana kasza jaglana ugotowana na wodzie z sokiem ananasowym, z malinami, truskawkami albo dżemem owocowym)
  3. Szarlotka razowa lub jaglana
  4. Kisiel domowy ze słodkich, świeżych owoców sezonowych (lub niesłodzonego dżemu własnej roboty), zagęszczony mąką ziemniaczaną
  5. Gruszka gotowana z goździkiem
  6. Babeczki orkiszowe
  7. Bułeczki orkiszowo-kukurydziane ze zdrową nutellą (powidła śliwkowe własnej roboty z dodatkiem niesłodzonego kakao)
  8. Pierniki z bakaliami (na miodzie)
  9. Ciasteczka owsiane I lub ciasteczka owsiane II
  10. Kuleczki bakaliowe

Kolejność nie ma znaczenia, ważniejszy jest umiar w słodyczach oraz urozmaicona, zbilansowana dieta.

Przepisy znajdziesz w książce kucharskiej czy też Internecie. Najważniejsza zasada:

Nie warto używać białego cukru, białej mąki i margaryny.

Zobacz przepisy polecane przedszkolakom (zebrane w ramach projektu Zdrowy Przedszkolak) 

Lista 10 najzdrowszych słodyczy sklepowych – gdy nie ma czasu i/lub ochoty na pichcenie:

  1. Chrupki kukurydziane
  2. Ciasteczka korzenne
  3. Wafle ryżowe posmarowane tahini
  4. Wafle ryżowe ze zdrową nutellą (zdrowa nutellea to powidła domowej roboty z dodatkiem naturalnego kakao, bez cukru)
  5. Sezamki
  6. Chałwa
  7. Marcepan
  8. Ciasteczka bakaliowe bez cukru i mąki
  9. Suszone owoce
  10. Bakalie

Kolejność nie ma znaczenia, ważniejszy jest umiar w słodyczach oraz urozmaicona, zbilansowana dieta. Znasz inne, ciekawe przepisy? Napisz do nas na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

P.S. Oczywiście szukamy produktów bez zawartości białego cukru i białej mąki.

 

Warto przeczytać

Zawsze piszemy jasno, prosto i zrozumiale. Tworzymy artykuły DLA Was.