414 starter zdrowego odzywiania

Starter zdrowego odżywiania

Mówi się, że najtrudniej jest zacząć. Zacząć ćwiczyć, jeździć na rowerze, zdrowo jeść. O ile jazdy na rowerze się nie zapomina, to w przypadku zdrowego odżywiania przydaje się pomoc. W nadmiarze informacji (często nawzajem się wykluczających) łatwo się zagubić i zniechęcić. Dlatego, na prośbę naszych czytelników, stworzyliśmy Starter Zdrowego Odżywiania. Narzędzie, które pomoże wszystkim zagubionym w świecie zdrowego jedzenia, początkującym, którzy chcą spróbować zmienić swoją dietą oraz tym, którzy chcą zdrowo żywić siebie i swoją rodzinę.
Na Starter zdrowego odżywiania składają się cztery ebooki, które razem stanowią pełne wprowadzenie w temat zdrowego żywienia: Jedz zdrowo! Najtrudniejszy pierwszy krok…, Jak przygotować zdrowe i szybkie menu. Poradnik z przepisami, Sezonowe listy zakupów oraz Jak ograniczyć sól w diecie?.
Jedz zdrowo! Najtrudniejszy pierwszy krok… to swego rodzaju pigułka wiedzy o zdrowym odżywianiu. Stanowi przewodnik po świecie zdrowej kuchni, w oparciu o wielowiekową mądrość Wschodu (medycyna chińska, ajurweda), polskie tradycje żywieniowe (od ciepłego śniadania, przez picie kompotów, używanie ziół czy kiszonek), jak i współczesną wiedzę akademicką.

 

Ten poradnik przeznaczony jest dla osób, które:

  • chcą prowadzić zdrowy styl życia, ale nie wiedzą od czego zacząć i jakich zasad się trzymać;
  • już odżywiają się zdrowo, jednak chcą sobie uporządkować teorię oraz/lub potrzebują świeżych pomysłów;
  • chorują od wielu lat, stosują leki – bez efektu; są chętne spróbować naturalnych metod leczenia, w tym dietoterapii.

W Sztuce Odżywiania wierzymy, że wszyscy mogą zdrowo gotować, potrzebują tylko zachęty i pomocy. Pomocnym narzędziem są nasze Sezonowe listy zakupów. Żeby zachować zdrowie, należy jeść lokalnie i sezonowo – to jedna z podstawowych zasad zdrowego odżywiania. Sezonowe listy zakupów są przygotowane według czterech pór roku: lato, jesień, zima i wiosna.
Produkty spożywcze na listach podzielone są na 10 grup. Dzięki listom zmniejsza się ilość wyrzucanej żywności, bo kupujemy tylko to, co jest nam potrzebne. Z listą możemy robić zakupy rzadziej, ale efektywniej.
Gdy już skompletujemy listę zdrowych i sezonowych produktów czas na gotowanie. Komponowanie codziennego menu jest sporym wyzwaniem – chcemy, aby posiłki były smaczne i zdrowe, ale też nikt nie ma całego dnia na gotowanie. Panuje błędne przekonanie, że zdrowa kuchnia jest skomplikowana i czasochłonna. Ebook Jak przygotować zdrowe i szybkie menu. Poradnik z przepisami jest dowodem na to, że nie ma nic prostszego niż zacząć zdrowo się odżywiać. Dzięki liście zakupów na początku książki łatwo przygotować potrawy z tygodniowego menu. Dzięki 7-dniowemu menu każdy posiłek jest już opracowany i opisany, co oszczędza czas i przede wszystkim daje pewność, że to co podajemy swojej rodzinie jest zdrowe. Nasze menu jest zbilansowane, różnorodne i odpowiednie dla całej rodziny.
Ostatnim elementem Starteru Zdrowego Odżywiania jest prezentacja Jak ograniczyć sól w diecie? Prezentacja pokazuje czym można zastąpić sól, by potrawy były smaczne i wyraziste, które zioła i przyprawy są świetnymi zastępnikami soli, a także jakie triki kulinarne możesz zastosować, by sól nie była problemem w codziennej diecie.
Sól występuje we wszystkich (prawie) produktach spożywczych, dlatego należy wyeliminować z diety produkty gotowe z dużą zawartością soli, takie jak:

  • ciastka,
  • sery,
  • kiełbasy,
  • zupki w proszku,
  • gotowe sosy
  • i inne gotowe dania.

Ta i inne przydatne rady dotyczące soli w diecie znajdują się w prezentacji i naszym Starterze Zdrowego Odżywiania.
Dla Sztuki Odżywiania zdrowo oznacza lokalnie, różnorodnie i sezonowo, ale ważna jest też zasada “życie jest sztuką możliwego”. Dlatego wprowadzamy produkty, które mają ułatwić komponowanie zdrowego i różnorodnego menu. Dlatego stworzyliśmy Starter Zdrowego Odżywiania – by pomóc zagubionym w natłoku informacji, pomóc poszukującym prostych i efektownych rozwiązań, by mogli, dzięki diecie, stać się przewlekle zdrowi.