397 jak ograniczyc sol w diecie

Jak ograniczyć sól w diecie?

Jak ograniczyć sól w diecie radzi Sztuka OdżywianiaSól dobrej jakości, stosowana w umiarkowanych ilościach (do 5g na osobę na dobę) ma korzystny wpływ na organizm człowieka i jest mu potrzebna. Zbyt duża ilość soli w codziennej diecie prowadzi bezpośrednio do nadciśnienia, co może powodować choroby serca i udar, a także być przyczyną nowotworu żołądka. Nadmiar soli zaburza również gospodarkę wodno-elektrolitową, a także może prowadzić do obciążenia i uszkodzenia nerek. Gdy spożywamy za dużo soli, nasz organizm zaczyna zatrzymywać wodę, co daje uczucie “ciężkich nóg” oraz powoduje wydęcie brzucha.
Nie używaj soli przemysłowej, warzonej, miałkiej, czyli NaCI (chlorek sodu) z dodatkiem substancji przeciwzbrylających oraz jodku potasu. Jesteśmy przeciwni jej używania, gdyż nie daje ona żadnych korzyści zdrowotnych. W codziennej diecie wystarczająca jest ilość sodu zawarta w produktach spożywczych, dlatego nie powinno się dosalać posiłków w trakcie ich przygotowywania. Ogranicz sól, zwłaszcza warzoną (zwykłą).
Jaką sól polecamy? Jaką sól jest zdrowsza od warzonej:

1) nierafinowana sól skalna, zwana himalajską, jest różowa. Najczystsza i najzdrowsza dostępna sól, skarbnica minerałów zawiera ich aż 84 m.in: azot, tlen, fluor, sód, magnez, krzem, fosfor, chlorek, wapno, chrom, mangan, żelazo, miedź, cynk, arsen, selen, brom, jod.
2) nierafinowana sól morska, jest szarawa, występuje w kryształkach, granulkach lub proszku.
3) nierafinowana, niejodowana sól kamienna.
Przeczytaj krótki artykuł o soli.
Sól występuje we wszystkich (prawie) produktach spożywczych, dlatego wyeliminuj z diety produkty gotowe z dużą zawartością soli, takie jak:

  • ciastka,
  • sery,
  • kiełbasy,
  • zupki w proszku,
  • gotowe sosy
  • i inne gotowe dania.

Dlaczego warto ograniczyć sól w diecie? Zmniejszenie spożycia soli skutkuje:

  • zmniejszeniem ryzyka wystąpienia chorób cywilizacyjnych,
  • spadkiem wagi nawet do 1 kg w ciągu tygodnia,
  • zlikwidowaniem opuchniętych nóg, rąk, twarzy, jak również zmniejszeniem obwodu brzucha,
  • obniżeniem ciśnienia krwi w okresie około dwóch-trzech tygodni,
  • a także (przede wszystkim!) odkryciem prawdziwego smaku potraw.

Co konkretnie zrobić, by ograniczyć sól w diecie?
Więcej porad w bezpłatnej prezentacji “Jak ograniczyć sól w diecie?” do pobrania w sklepie. Dowiesz się czym zastąpić sól, by potrawy były smaczne i wyraziste, które zioła i przypawy są świetnymi zastępnikami soli, a także jakie triki kulinarne możesz zastosować, by sól nie była problemem w Twojej diecie. Poza tym możesz wybrać produkty slim!

Ilość stron: 20.
Format: pdf.

Warto przeczytać

Zawsze piszemy jasno, prosto i zrozumiale. Tworzymy artykuły DLA Was.