324 historia emilii

Historia Emilii

historia EmiliiEmilia podzieliła się swoimi doświadczeniami związanymi ze Sztuką Odżywiania.Emilia jakiś czas temu korzystała z indywidualnego programu żywieniowego (u Katarzyny Rudnickiej).

Chcesz opowiedzieć nam swoją historię? Napisz maila na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Na stronę Sztuki Odżywiania trafiłam z polecenia, a po zapoznaniu się z treścią zostałam na dłużej. Dzięki Wam zaczęłam zmieniać swoje nawyki żywieniowe i mam teraz o wiele większą wiedzę!

1. Co jest Twoim zdaniem najważniejsze w Sztuce Odżywiania?

Regularność, systematyczność oraz silna wola! Niestety często brakuje mi tego i rzadko te trzy cechy chodzą parami….

 Czasem lenistwo, zjesz rano śniadanie, nie jesteś głodna, nie chce ci się zrobić nic do jedzenia do pracy, a potem w robocie głód i zamiast sałatki, czy owsianki wcinasz bułkę słodką albo kebaba – bezsens! Dyscyplina żywieniowa jest bardzo ważna. Trzeba mieć zapał, trzeba w to wierzyć i trzeba mieć siłę, żeby codziennie traktować swoje żywienie jak sztukę a nie jak śmietnisko. Największą motywację ma się wtedy, gdy widać efekty żywienia – w sylwetce i w samopoczuciu. Wtedy człowiek nabiera wiatru w żagle i płynie dalej, wkręca się w to, szuka nowych ścieżek, nowych pomysłów, nowych rozwiązań na dania, nowe przepisy….

2. Wymień 3 rzeczy, jakie zapamiętałaś dzięki Sztuce Odżywiania.

Usuń “białe” z diety, bo produkty te wychładzają organizm.
Obudź brzuszek ciepłą herbatką, zawsze zjedz ciepłe śniadanie i koniecznie nie wychodź z domu bez śniadania.  
Mięso nie jest jedynym źródłem białka, o wiele zdrowsze są rośliny strączkowe.

3. Daj 1 najważniejszą poradę czytelnikom Sztuki Odżywiania.

– Tak jak Ty traktujesz swój organizm, tak przyjdzie czas, że Twój organizm potraktuje Ciebie.
Szanuj go, kochaj, karm zdrowym pokarmem, a odwdzięczy Ci się zdrowiem i długowiecznością.

4. Wymień 3 najważniejsze rzeczy, jakie wdrożyłaś w domu dzięki Sztuce Odżywiania.

Zawsze jem śniadanie!

Ograniczyłam do minimum sól, cukier biały zastąpiłam brązowym nierafinowanym, unikam mleka.

Produkty mączne zastępuję pełnoziarnistymi, w miarę możliwości sama piekę chleb, polubiłam też długo gotowane zupy.

5. Wymień 2 rzeczy, które porzuciłaś dzięki Sztuce Odżywiania 😉

Zrezygnowałam z coca-coli, którą wcześniej piłam hektolitrami. Byłam od niej uzależniona, zastępowałam nią posiłki, żeby szybciej schudnąć.

Zaczęłam w miarę regularnie spożywać posiłki.

6. Jak byś ulepszyła Sztukę Odżywiania?

Wprowadziłabym do newslettera propozycję dań – np. w tym tygodniu spróbuj zupy z soczewicy, do tego zdjęcie, przepis, lista zakupów, jakieś
nowinki. Ciekawe mogłyby być testy, ankiety, może wywiady? Może konkursy z nagrodami np. na facebooku? Fajną propozycją są spotkania na żywo, np. tak jak w body perfect w Olsztynie, przy akcji “odchudzamy Olsztyniaków”, wykłady, spotkania i pogadanki. 

7. Właściwie jak Ci pomogłam? Gdybyś miała to opisać 1 zdaniem?

Pokazałaś mi jak patrzeć na siebie przez pryzmat jedzenia. Jesteś tym co jesz, tym co strawisz. Nie docierało do mnie, ze jedzenie może mieć aż taki wpływ na organizm. Pomogłaś mi zmienić moje myślenie i nastawienie, pokazałaś też jak to wdrażać małymi krokami. Dziękuję Ci za to 🙂

8. Jest tyle serwisów i osób zajmujących się zdrowym odżywianiem. Właściwie dlaczego wybrałaś mnie?

Bo masz świetne rekomendacje i co ważne – zostałaś mi polecona przez zaufana osobę. Dla mnie to najlepsza reklama.

Majewemi 🙂

Warto przeczytać

Zawsze piszemy jasno, prosto i zrozumiale. Tworzymy artykuły DLA Was.