32 artykuy

Cellulit – pozbądź się go, jedząc!

Cellulit to zmiany w tkance tłuszczowej, które doprowadzają do nieestetycznych grudek, mniej lub bardziej widocznych w okolicy ud, pośladków i bioder. Wprowadzając drobne zmiany w żywieniu, możemy ograniczyć jego rozrost, a nawet zmniejszyć widoczność. Zatem co jeść, a czego lepiej unikać, by mieć gładką skórę?

Czym jest cellulit?

Cellulit to zmiany w podskórnej tkance tłuszczowej. Rozrastające się komórki tłuszczu uciskają naczynia limfatyczne, utrudniając tym samym krążenie krwi oraz usuwanie toksyn, w wyniku czego w komórkach tłuszczowych gromadzą się zbędne produkty przemiany materii. Po pewnym czasie dochodzi do powstawania charakterystycznych stwardnień i nierówności, skóra wygląda jakby była ściągnięta, a pod nią grudki tłuszczu. Czasem przy mocniejszym uścisku grudek może pojawiać się ból. Cellulit przeważnie pojawia się w okolicach ud, bioder i pośladków, ale możliwe są również takie miejsca jak brzuch, ramiona czy też kolana.

Jak zmienić się ze zwierza kanapowego w piękną gazelę?

Jak zmienić się ze zwierza kanapowego w piękną gazelę? Czyli mini poradnik jak polubić aktywność fizyczną.

Na zewnątrz aura coraz bardziej zachęca do odkrywania kolejnego kawałka naszego ciała. Wiele osób wraz z nadchodzącą wiosną chciałoby pokazać swoje nowe oblicze. Poza względem estetycznym, chcielibyśmy cieszyć się zdrowiem i korzystać z życia pełnymi garściami.

Po ostatniej rozmowie z koleżanką, która nigdy szczególnie nie przepadała za jakimkolwiek sportem i wiążącym się z tym wysiłkiem, a spodnie jeansowe uważała za strój sportowy (a właściwie uniwersalny), postanowiłam napisać kilka słów odnośnie tego, jak zacząć przyjemnie i bezboleśnie się ruszać.

Alergia pokarmowa


Co dla jednego jest pokarmem, to dla drugiego jest trucizną. Lukrecjusz

Świat alergii pokarmowej. Czy to również Twój świat? Lub świat Twojego dziecka? Jak sobie radzić? Przeczytaj artykuł i skorzystaj z porad, jakie dla Ciebie przygotowaliśmy.

Jak rozpoznać alergię?

Wyróżniamy 3 grupy objawów:

  • objawy skórne: pokrzywka, świąd, atopowe zapalenie skóry,
  • objawy ze strony układu pokarmowego: u niemowląt – ulewanie, kolki brzuszne, przewlekła biegunka, u starszych dzieci – zaparcia,
  • objawy ze strony układu oddechowego: przewlekły kaszel, nieżyt nosa, astma, nawracające zapalenie płuc, oskrzeli.

Bądźmy wyczuleni również na takie objawy, jak: słabe przybieranie na wadze, zmęczenie, rozdrażnienie, zaburzenia snu, bóle głowy. Skrajnym przypadkiem jest wstrząs anafilaktyczny.

ABC niejadka. Część II

Jak poradzić sobie z niejadkiem?

 

Nie Tak
*Nie zmuszaj do jedzenia. *Wprowadź stałe pory posiłków.
*Nie karm dziecka i nie zabraniaj jeść samodzielnie. *Ogranicz przekąski i słodycze między posiłkami.
*Nie wpadaj w złość i nie karz za to, że nie chce jeść. *Podawaj urozmaicone i kolorowe posiłki.
*Nie przedłużaj posiłków w nieskończoność. *Dbaj o różnorodność potraw.
*Nie dokarmiaj między głównymi posiłkami.

*Pozwól dziecku decydować co chce jeść, szanuj jego wybór.

*Nie podawaj zbyt wielu potraw na raz. *Dbaj o wspólne posiłki z rodziną.
*Nie gotuj na kilka dni i nie podgrzewaj. *Koniecznie jedzcie przy stole.
*Nie zabawiaj dziecka. *Zadbaj o dobrą, rodzinną atmosferę przy stole.
*Nie odwracaj jego uwagi.

*Powalaj dziecku na pomoc przy przygotowaniu posiłków.

*Nie wkładaj dziecku łyżeczki z pokarmem na siłę, ani z zaskoczenia.

*Pozwól czasem starszemu dziecku przyrządzić posiłki.

*Nie poganiaj. *Proponuj dziecku mniejsze porcje.
*Nie strasz.

*Chwal dziecko za zjedzenie jakiejkolwiek ilości jedzenia.

*Nie szantażuj.

*Pozwól dziecku zdecydować ile potrawy ma na talerzu, nakładaj mniej niż więcej, lub pozwól samemu nałożyć na talerz.

*Nie wywołuj u dziecka poczucia winy.

*Pozwól małemu dziecku jeść rękami, naukę dobrych manier odłóż na później.

*Nie oceniaj negatywnie i nie porównuj. *Zgódź się na drobne dziwactwa Twojego malucha.
*Nie nakłaniaj, żeby dziecko jadło więcej.

*Podawaj picie po posiłku, nie w trakcie, a tym bardziej przed jedzeniem.

*Nie przypominaj dziecku ciągle o jedzeniu.

*Jeżeli dziecko twierdzi, że się najadło, pozwól mu odstawić talerz i nie komentuj tego.

*Nie stosuj siły fizycznej.

*Przyzwyczajaj dziecko do rzeczy łatwodostępnych i prostych do przyrządzenia.

*Nie dawaj dziecku, tego czego nie lubi. *Pochwal dziecko, jeśli ładnie zje.

*Nie próbuj przemycać w potrawach rzeczy, których dziecko nie lubi.

 
*Nie przejmuj się tym, co jedzą inne dzieci.  

 

 PAMIĘTAJ! “Każde zdrowe dziecko wie, ile może zjeść: jeśli podajesz mu odpowiednie pożywienie, na pewno zje tyle, ile potrzebuje”.

 Autor: Monika Gębarowska 

ABC niejadka. Część I

Kim jest niejadek?

W ocenie rodziców lub opiekunów niejadek to dziecko, które je niechętnie lub bardzo mało. Często też wybrzydza lub miewa dziwne zachcianki. Na problemy z karmieniem swoich pociech skarży się blisko połowa rodziców, a najwięcej niejadków jest wśród dzieci w wieku 2-4 lata.

Pierwszy rok życia dziecka to okres wzmożonego wzrostu i rozwoju. Niemalże każdy tydzień przynosi nowe centymetry i gramy, a pod koniec pierwszego roku życia niemowlę potraja swoją wag urodzeniową. Później wzrost przybiera inne tempo. Po ukończeniu roku dziecko zazwyczaj zaczyna chodzić – jest to tak wielka i ważna zmiana w jego życiu, że staje się ona dominującą aktywnością. Zafascynowane nowym odkryciem zwyczajnie nie ma czasu na siedzenie w jednym miejscu. Jest to czas smuklenia sylwetki, co rodzice często identyfikują jako nadmierne chudnięcie.

Warto przeczytać

Zawsze piszemy jasno, prosto i zrozumiale. Tworzymy artykuły DLA Was.